Sunday, January 8, 2017

Cara Mudah Hilangkan Selulit. no 2 paling senang nak buat!

Assalamualaikum dan good morning! hi. Entri sebelum ni pun berkenaan selulit. Bila baca dekat website RAPI, rase berminat nak share dekat sini. Jom kita baca.

https://tipskulitsihatcantik.blogspot.my/search/label/TimeWise%20Body™%20Smooth-Action™%20Cellulite%20Gel%20Cream

Cara Mudah Hilangkan Selulit


Tidak kira usia atau berat badan, selulit adalah musuh no.1 kaum wanita. Sememangnya dengan bersenam dan berdiet adalah cara paling efektif untuk melawan selulit tetapi dengan trik mudah ini, ia boleh membantu juga anda untuk memiliki kulit cantik.

1. Dry brushing

  • Gunakan berus yang agak keras (tapi jangan pakai berus dawai pula!) dari fiber natural. Gosok kawasan yang ada selulit (biasanya di kawasan paha dan punggung).
  • Gosokan ini akan membuang sel kulit mati, merangsang peredaran darah dan membersihkan saliran limfa agar selulit boleh dikurangkan. Untuk kesan terbaik, dry brush kulit anda lima minit sebelum mandi pagi.

2. Skrub serbuk kopi

  • Bahan ini sangat trending di laman sosial sekarang dan sememangnya ianya berkesan! Gosok skrub ini pada kawasan bermasalah semasa mandi. Efeknya sama dengan efek dry brushing.

3. Urut dengan essential oil

  • Essential oil seperti minyak cedar, rosemary, patchouli, juniper, lemon atau eucalyptus terkenal dengan properti anti-selulit mereka. Campur 2 - 3 titik minyak ini ke dalam satu sudu besar minyak zaitun kemudian urut kawasan yang ada selulit.
  • Anda juga boleh titikkan beberapa titik minyak pilihan anda dalam air mandi juga.

4. Cara Lain

  • Detoks tubuh juga boleh membantu anda menghilangkan selulit ini. Jika anda benar-benar mahu hilangkan selulit ini once and for all, buang habit buruk seperti merokok, makan makanan segera dan bergoreng. Mesti lagi cepat selulit itu hilang.

Nak Mary Kay bantu hilangkan masalah selulit anda? Boleh try 

https://tipskulitsihatcantik.blogspot.my/search/label/TimeWise%20Body™%20Smooth-Action™%20Cellulite%20Gel%20Cream

LOVE,
Adrina 019-9673391.
Mary Kay Beauty Consultant



0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop