Tuesday, December 27, 2016

3 Cara Paling Malas Menjaga Kulit Muka


Assalamualaikum n good morning my sunshine. Ade sesiapa tak yg malas jaga muka?
Pakai ala kadar je. Itu pon kadang2 terlupe nak pakai. Ada juga yang tak pakai langsung. 

BAHAYA taw kalau kita tak jaga skin kita dari awal...skg ni environment bukan sihat sangat. Terdedah kepada matahari, asap, habuk, dan etc. So kalau terdedah dengan matahari lama tanpa perlindungan yg betul, skin kita ni boleh cepat kedut, jeragat, lagi teruk boleh kena kanser kulit taw. So takot! 😥.

Sangat bersyukur kalau uools ni ade normal skin yg tak banyak skin problem! Sb kalau normal skin ni kena jaga kelembapan sedia ada utk mengelakkan kering dan jeragat. 

Saje nak share info dari sini. Bagus taw info dia share! Membantu sangat.  Tq 😄.

💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋

3 Cara Paling ‘Malas’ Menjaga Kulit Muka



Hanya lakukan tiga langkah mudah ini untuk menjaga kulit muka anda.

1) Mencuci muka

  • Pencuci muka bukanlah sesuatu yang sukar untuk dicari. Beratus-ratus jenama pencuci muka terdapat di pasaran untuk anda pilih. Tidak semestinya perlu yang mahal untuk mendapatkan hasil kulit yang terbaik.
  • Anda hanya perlu mencari pencuci yang sesuai dengan kulit anda dan teruskan menggunanya. 
  • Elak daripada mencampur-campurkan jenama produk berlainan. 
  • Pencuci yang mengandungi banyak buih mampu membuat kulit anda kering. 
  • Mungkin anda juga boleh mencuba mencuci muka menggunakan bahan-bahan berasaskan organik seperti susu , yogourt atapun oat. Siapa tahu jika ia berkesan pada kulit anda.

2) Pelembab

  • Untuk mendapatkan kulit wajah idaman, setelah membersih dan menyegar, pastikan anda tidak mengabaikan langkah seterusnya iaitu melembabkan kulit wajah. 
  • Bagi kulit normal, kandungan minyak semula jadi sudah dimiliki. Namun adakalanya ia akan menjadi kering disebabkan pelbagai faktor seperti cuaca, tekanan dan persekitaran. Pilih pelembab yang ringan dalam bentuk losyen.
  • Bagi anda yang memiliki kulit kering pula, pelembab adalah penting untuk menjaga keanjalan kulit wajah anda. Gunakan pelembab yang bertekstur keras seperti krim. 
  • Sebaliknya jika anda mempunyai kulit berminyak, elakkan daripada menggunakan pelembab. Ini kerana kejenjar sebum anda sudah aktif mengeluarkan minyak. Bagaimanapun, anda boleh menggunakan pelembab yang mengandungi bahan menyerap minyak yang berasaskan air.

3) Pelindung UV

  • Pendedahan terhadap cahaya matahari kadang-kala tidak dapat dielakkan. Maklumlah, kita tinggal di negara beriklim panas di Malaysia. 
  • Tahukah anda, kulit yang kering akibat terdedah kepada cahaya matahari mampu membuatkan kulit anda berkedut dengan kadar yang cepat. 
  • Disebabkan itu, tiada sebab untuk anda tidak menggunakan pelindung UV matahari dengan kandungan SPF paling kurang, 30. Bagi kulit yang berminyak, gunakan pelindung yang mengandungi bahan mineral dan organik.

Yang sebenarnya tidak sukar menjaga kulit wajah. Bagi yang benar-benar tidak berkesempatan, cukuplah lakukan tiga langkah mudah ini. Apa yang penting adalah membersih dan melindunginya daripada kotoran luar. Kulit wajah merupakan aset paling penting harus dijaga oleh wanita. Jangan nanti bila kulit sudah bermasalah baru ingin bertindak. -RAPI

💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋

Simple kan??? So uoolss boleh cari produk yg sesuai utk skin uoolss. Kalau nak selamat pastikan produk uoollss pakai diiktiraf KKM. Boleh check dekat sini
daannnnn make sure bukan peeeling product taw taw!! 
Habes laa muke uoolsss kalau pakai peeling product sb cantik untuk sekejap. Once dah stop...u lookk sndiri what happen! Soo scaryy..hehe

I dulu pon pakai peeling product. Macam2 i pakai yg putih cepat tu..kekonon flawness gebu gebas..sekali i stop, adeiii rosakk skin! So beringat ye uoolss..dont like me. So sedih. 😥😥.

BUT NOWWWW, i dah jumpeee skin care product yg bantu pulihkn problem skin. Tak yah risau sebab memang bagi skin kita sihat. Membantu sangat. Alhamdulilah.

I pakai MARY KAY laaaa...first product i pakai TIMEWISE SKIN CARE. 
boleh baca kat sini. Sooo best 👌.

I jatuh cinta sungguh dengan Mary Kay!! 








Jom bertukar ke MARY KAY!!

ADRINA 019-9673391
MARY KAY BEAUTY CONSULTANT.


0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop